Ser innehållet felaktigt ut?
Läs mailet i din webbläsare

Lägesrapport sommaren 2017

Vi hoppas att ni har en avkopplande och skön sommar!

Hos oss på TKL är det full fart och vi gläds åt det ökade förtroendet vi får av er kunder. Vi har även fått förmånen att hantera last för flertalet nya kunder inom flera olika branscher. Våra kunder ser  fördelarna med att samarbeta med en logistikpartner som med ett personligt engagemang och ett effektivt IT system syr ihop logistikupplägg med samtliga transportsätt.

På sjösidan har logistiken i Sverige under en längre tid fått uppleva extrema utmaningar som sällan har skådats, framförallt på grund av den segdragna terminalkonflikten i Göteborgs containerterminal. Situationen förvärrades när terminaloperatören APM Terminals och Maersk Line dessutom råkade ut för en cyberattack, som ytterligare begränsade transportflödena in och ut ur hamnen. Vi räknar med att vi har det värsta bakom oss nu, men vi upplever alltjämt en back log som är svårt att förutse tidsrymden på.  

Som vi tidigare har informerat om får fraktbetalaren bära tillkommande extrakostnader såsom väntetider samt hyror i hamn och hos rederi. Vi på TKL är tyvärr tvingade att ta ut dessa kostnader på fraktbetalande part då det är utom vår kontroll.

Stor tack för er support och ha en fortsatt skön sommar!